Klantgerichtheid
Stimuleer een klantgerichte aanpak doorheen je bedrijf
Voor wie?
Voor iedereen die klantgerichtheid en klantentevredenheid centraal willen stellen in de organisatie.
- Wat zijn cruciale indicatoren van klantgerichtheid?
- Hoe is interne klantgerichtheid een hefboom voor externe klantgerichtheid?
- Hoe ga ik voor 100% klantentevredenheid?
- Hoe maak ik komaf met haperende service, klachten, weglopende klanten en dalende rendementen?
- Hoe pik ik klantenbehoeften beter op en hoe speel ik er op in?
- Welk verband is er tussen tevreden medewerkers en klantentevredenheid?
Wat levert het op?
- Een mindset die doordrongen is van de impact van klantgerichtheid op winst: medewerkers en klanten als ambassadeurs.
- Focus op het continu overtreffen van de verwachtingen van de klant.
- Een toolbox om gedragscompetenties van klanten in te schatten en er op af te stemmen..
- Een betere service, minder klachten, minder klantverloop en hogere rendementen.
Aanpak
We vertrekken vanuit de vraagstukken van de deelnemers en bouwen referentiekaders van daar uit. We bepalen het speelveld aan de hand van cruciale indicatoren van klantgerichtheid waarbij de rol van interne klantgerichtheid een sleutelfunctie heeft. We leren klantenbehoeften beter lezen, waardoor je doelgerichter een groter en duurzamer klantenbestand bouwt. We oefenen klantgerichte gespreksvaardigheden en leren hoe medewerkers en klanten ambassadeurs worden van het bedrijf.